Friday, 19 April 2013

Mesyuarat Agung Tiga Tahunan Ke-10 MTSU Caw. Melaka

Mesyuarat Agung Tiga Tahunan Ke-10 bagi sesi 2013-2016 Cawangan Melaka telah diadakan pada 19 April 2013 di Dewan Kuliah Kompleks Masjid Al-Azim, Bukit Palah, Melaka. 

Majlis telah dirasmikan oleh Datuk Hasan bin Abd. Rahim,DMSM, BKT, PJK, BKC, PBB.

Turut hadir Presiden MTSU, Sdr. Suhaimi, Timbalan Presiden, sdr. Shaman Jaes, sdr. Sumardi Ali, Naib Presiden, Sdr. Abu Salehek dan Setiausaha Agung, sdr. Samuel Devadasan. Seramai 110 ahli telah hadir.




























93 comments:

Anonymous said...

apa cerita terbaru j17?

Anonymous said...

Tulah... suruh pergi meeting tak nak...
Tunggu 1 Julai 2013 ne.

Anonymous said...

Ape yg nak d tggu 1 julai 2013 ni. Ade kenduri ker?

Anonymous said...

pelaksanaan skim J17 ke J27/J29 kalau jd nak tungu ape lagi... laksanakanla..

Anonymous said...

jadi ke di upgradekan ke j27 atau propaganda saja..dah 30 tahun di kaji...grade lain tak payahpun dikaji..terus naik saja..MTSU asyik kena main saja..

Anonymous said...

Tak jd. J17 tetap J17 sampai bila2 sbb susah nak kaji.

Anonymous said...

Jadi tapi kena tunggu 1 julai 2013..kita tungguuuuuuu..itulah berita yang disampaikan oleh ahli MTSU..

Anonymous said...

Tak jd lah. Siape kata jd. dah tahu dah pun. Tak der ape2 yg berubah. Tak ya tunggulah nnti korg sakit jiwa.

Anonymous said...

ahli MTSU tunggu tetap tunggu...jadi..janji di tepati..

Anonymous said...

Dah lamah dah. Dah 30thn dah tunggu. Tunggu punya tunggu last2 kiamat. Tak ya tunggulah tak kan terjadi. Buang masa korg je nak tunggu. Tak kan di tepati punya. Yg tepat nnti jawapanye. Akan di kaji semula dgn lebih halus dan lembut lg. Kak siti kate percayalah. Dah 30thn dah d kaji. Maaflah ye bukan megolok gred J. Tp simpati.

Anonymous said...

5 thn lg la lu orang....hahaha. .

Anonymous said...

TUNGGU DAN TUNGGU.. BERAPA LAMA MAU TUNGGU DAHHH...

Anonymous said...

Tggu sampai pencenlah lu org gred J17 x kan d kaji punya. Kecian ko org.

Anonymous said...

Jika julai ini tidak berjaya minta saudara samuel letak jawatan

Anonymous said...

Haraf maaf masih tak dapat di laksanakan. Minta saudara saudari skim juruteknik bersabar. Moga moga tahun hadapan tidak ada halangan. masih banyak perkara yang perlu di bincangkan dan di kaji. Kesan dan impaknya.

Anonymous said...

HARAP BERSABAR, JANGAN DENGAR PROVOKASI DARI SUMBER YANG TIDAK SAHIH..

Anonymous said...

tunggu je lah sampai pencen

Anonymous said...

Bersabarlah...

Anonymous said...

Tunggu 1 julai. Harap ada kebenarannya.

Anonymous said...

jangan tunjuk gambar jer, lampirkan juga dlm laman nie minit mesyuarat sekali

Anonymous said...

Betul tu... tunggu 1hb Julai.... tapi tahun tak kompom. 1 julai 2013 kah.... 1 julai 2014 kahhh.. atau 1 julai 2015 atau 2016 kahhhh... last2 gred j17 ni dok kena gelak oleh PA2 yg lain berdekahhhhhhh kahhhhh kahhhhhhh j17 ni adalah gred yg dok kena tipu memanjang. Kalau tak percaya masa jaga projek j17 kena tipu dgn maincon... subcon... hatta dgn j29 n j41 bos kata nk check besi sbb esok nk konkrit last2 j17 ni tunggu kat site sampai ptg. Last2 j41 n j29 p mkn seafood dgn maincon n subcon. Kerjapun j17 dah kena tipu ... ini kan pulak nk naik gred.. lg lah kena tipu dgn JPA.

Anonymous said...

toksah kene tipu lagi la... jgn harap skim j17 akan dinaiktaraf.. skng aku rasa kite kumpul dana lantik loyer kite saman jpa kerana ingkar pekeliling tahun 1983 dan 2002.. elok kite saman sebelum jpa menarik balik pekeliling tu... saman!!

Anonymous said...

SAMAN JANGAN TAK SAMAN..

Anonymous said...

Doa-doa kan lah. Sbb JPA dah keluarkan surat. Bertarikh 30.05.2013 boleh di tgk dekat laman web amboi.net. Semoga semuanya berjalan lancar. Dan semoga tdk ada apa2 halangan.

Anonymous said...

U ulang I saman...hehehe...

Anonymous said...

semoga berjalan lancar

Anonymous said...

hahaha... dh ckp dh.. mmg kene tipu lagi... jom tggu sampai kiamat... yeah!!!

Anonymous said...

Sonyap jo. Ni mesti kena tipu lg. Den dah agak dah. tak tahu lg nak kato mcm mano. Tp den rase kite dah belajar 1 ilmu. Ilmu tipu. Lepas ni kite buat kerjo. Kerjo tipu je. Semuo nyo tipu.

Anonymous said...

Piket.

Anonymous said...

Nok piket ape lg. Saman leh.

Anonymous said...

Tipu...je

Anonymous said...

Tipu.tipu.tipu last2 5thn doa x d terima.

Anonymous said...

memang dah nasib gred J17 macam ni...tak ada pembelaan dan sokongan dari JPA..janji2 kosong jer....habuk pun tarak...asyik dipermainkan jer.. kalu dia org nak bagi naik gred dah lama dia bagi....kenapa nak tunggu 1 Julai 2013???fikirkanlah2...

Anonymous said...

apa tindakan dan langkah susulan yg akan diambil oleh MTSU setelah apa yg dijanjikan oleh JPA tidak dilaksanakan...adakah sekadar tunggu dan lihat sahaja.?????

Anonymous said...

Saman je la..bukti dh ada

Anonymous said...

cakap boley la...habuk pun tarak..piket ntah mana...saman jauh sekali la....perghhh

Anonymous said...

MTSU dah cuba sedaya upaya. Syukur ada rezki tahun ni. T.kasih MTSU. Dato omar dah megesahkan J17,22,26 ke J29 dan G17,22,26 ke G27. Kita tggu surat je.

Anonymous said...

saya tunggu surat pekeliling keluar baru percaya

Anonymous said...

Tak tahulah bila nak keluar pekeliling j17 ke j29. serasa aku lah. Semuanya omong2 kosong aja. Tak ada yg btl nya. Sm spt bulan mac dan bulan mei. Kata nya 1 julai 2013 tp tak nampak apa2. Rasa2 ada ke tak da. Jawapannya tunggu sampai sangka kala di tiupkan.

Anonymous said...

Dah confirm tak de!!! Jangan tunggu la...buang masa je. Kalau sesiapa nak saman...teruskan la saman skrg. Tak guna ditunggu lagi!!!!

Anonymous said...

Apa ceritanya MTSU diam sahaja..kata 1 Julai 2013, ini dah 15 Julai apa pun tarakk...

Anonymous said...

Tak tahulah nak kate ape. Yg pasti J dan G sdh kena tipu. tak paya tggu lg. Sah2 kita di permainkan.

Anonymous said...

SABAR....MENANTI HARI ESOKK...

Anonymous said...

Sabar

Anonymous said...

Sabar sampai.meninggal dunia.beb...wakkaka jgn harap..harapannyg bahalol...hahaha xmasok akal...

Anonymous said...

Sabar dah lama dah. dah bertahun tahun dah. Nak sabar apa lg. Kalau macam ni goreng pun sedap.

Anonymous said...

SABAR....................

Anonymous said...

sudah matikah admin blog ini???

Anonymous said...

ni apa cerita ni. dah bln ogos ni. tak nampak ape2 pun. indah kabar dari rupa. kata 1 julai 2013. ni dah terlebih dah 1 julai. baik letak 1 julai tahun kiamat.

Anonymous said...

Ini dah 5 ogos, kata 1 julai, MTSU dok diam membisu sahaja..sampai bila mau sabar ni...

Anonymous said...

sekarang ni kita kena tipu. tp tak tahu siapa tipu kita.

Anonymous said...

dukacita dimaklumkan. harap maaf

Anonymous said...

Tunggu3....berapa lama lagi mau tunggu dahhhhhhhhh..

Anonymous said...

tak perlu tggu dahh..teknik pancing undi ja tu. 1 julai dah berlalu so nak tggu ape lg. semua tipu belaka. tak kan pekeliling pun paya nak taip. polis dan tentera hari ni ckp esok pekeliling dah ade. ni dah 30thn pekeliling paya nak keluar. so fikir2 kan lah.

Anonymous said...

jang oh jang mano ko poie ni jang. kobou tu tak mkn lagi.

Anonymous said...

Laman web MTSU.......... Lembab...

Anonymous said...

Dah nak masuk bulan september 2013 ni..habuk pun tarakkkkk..S/U MTSU masih di buai mimpi indah lagi kee?

Anonymous said...

tak tahulah yg pasti tak der kabar. yg d tunggu tak kan ade. pengalaman megajar kita erti sebenar. jd jawapannye ade yg patut kita syorkan letak jawatan.

Anonymous said...

kata 1 julai 2013. btl ker. kalau btl MTSU tunjukkan pekelilingnya. JPA dah memperbodohkan golongan J dan G. apa nak tggu lg. samanlah.

Anonymous said...

Dah masuk 2 september 2013,apa sudah jadi???menunggu lagi..dah lama dahhhhhhhhhhhhhhhh

permainan apakah ini said...

Berlaku penentangan kenaikan gred disebabkab gred j29 sediada x puas hati gred sama dgn juruteknik... apa sudah jadi mana mtsu, jpa buat apa ni

Anonymous said...

Tunggu november pulak2... mcm2 la mtsu nie.... hampehhh

Anonymous said...

Mainan jpa atau sandiwara mtsu? Dunia2

Anonymous said...

Dah 2 bulan berlalu... kaji keji kaji keji kaji keji,,,, mmg jpa ni kaji atau jpa yg keji

Anonymous said...

30 tahun ma.... bkn 1 tahun woooo..... lu kencing wa mati lo...

Anonymous said...

Mtsu tokse die la wei... nate...

Anonymous said...

Sabar la kawan,,, ada la nanti perubahan gred tu

Insyaallah ada.

Anonymous said...

Sabar mende, mtsu diam jer.... mcmn x marah... ada info bgtau la kat ahli... ni x diam diam diam...

Anonymous said...

J29... hampeh cemburu x habis... dah rezeki kitaorang ngong tul...

Anonymous said...

semua barang naik..petrol naik ..gred saja yang tidak naik..apa sudah jadii

Anonymous said...

ape kate gred J29 pun d turun taraf. bangang btl lah. susah payah nak perjuangkan supaya skim perkhidmatan J di naik taraf kepada skim perkhidmatan yg lebih baik dr skim lain. blh pula x puas hati. nampak sgt kebodohan dan ke angkuhan gred J29. gred jawatan lain semua nak berusaha jd kan skim perkhidmatan dia org bermula dr N27. tp J29 nak taraf skim perkhidmatan dia org di bawa skim perkhidmatan lain. tak ke bodoh tu. guru bermula dr 17. lps tu semua bermula dr 29. skrg nak upgred ke 41. betapa bijaknya cikgu ni. dan betapa bodohnya skim kejuruteraan ni.

Anonymous said...

BIJAK..BIJAKKKKKK...

Anonymous said...

tahu ka anda skim perkhidmatan pentadbiran, penguatkuasa dlm proses nak upgred jawatan. so kejuruteran memang layak pun d bawah skim pentadbiran. hahahahaha

Anonymous said...

Salam di hulur pembuka kata, tanda kata nak teruskan komen. Wahai j29 bukalah mata, korg tak sedar sikim kita diperbodoh-bodohkan. Ingat pandang depan jgn pandang belakang. Kerana korg j29 skim kita ditaraf yg rendah. Jgn angkuh jgn sombong nanti menyesal nanti.

Anonymous said...

sabar..masanya akan tiba jua untuk gred j..

Anonymous said...

naik gred tu comfum...tapi kena sabar ye...............rilek...tgu...

Anonymous said...

dah lama dah tunggu. hitam putih tak muncul-muncul.

Anonymous said...

dah pencen baru dpt kot..

Anonymous said...

Tunggu punya tunggu dah masuk bulan 10..MTSU duduk diam bikin komen pun tarak..apapun tarak...

Anonymous said...

ape kate kite buat kerja nnti buat kerja tipu. sbb kite telah di ajar utk tipu. jgn salahkan kite. salahkan org yg ajar kite menipu. kate 1 julai 2013 tp skrg dah berapa julai sdh ni.

Anonymous said...

Sila layari http://www.theborneopost.com/2013/10/09/gred-naik-45000-juruteknik-nikmati-skim-gaji-baharu/ Alhamdulilah...Panjatkan kesyukuran kepada ALLAH... Terjawab semua sudah..Alhamdulillah...

Anonymous said...

alah kalau setakat kat akbar je tu x pasti lg. semua blh buat cerita. kite nak tgok surat dr JPA.

Anonymous said...

Kene lagi lerr .... juruteknik2 ... sabau jerr laaa

Anonymous said...

hahahaha padan muka ko org. percaya sgt ngan kata2. abik kaw. dah kata semua tu lakonan je.

Anonymous said...

SABAR..DAN TUNGGU..JANGAN KALOTTTT

Anonymous said...

salam,juruteknik jangan cepat melatah kerana pengumuman 81 skim adalah termasuk penambahbaikan untuk juruteknik. bukan pm nak huraikan satu persatu untuk skim yang ditambahbaik. banyak tu.. untuk elaun-elaun kan KSN dan jpa dah maklum akan umum pada hujung tahun ini, apa yang pa cepat nak melatah ni. itu sebabnya tak diumum dalam bajet 2014. saya rasa yg dok tulis ni tak ada maklumat kot atau saja-saja buat tak paham.

Anonymous said...

eye ke tu. saje nak bg sedap hati le tu. JPA tak maklum pun. kesian kat skim J & G. dah hujung thn dah ni. nnti tggu bajet 2018 ye. tu pun kalau ade utk ko org. kecian.

Anonymous said...

terima kasih MTSU perjuangan anda hanya Tuhan ja dapat membalasnya.

Anonymous said...

T.q

Anonymous said...

TERIMA KASIH PRESIDEN CUEPACS & MTSU DIATAS PERJUANGAN ANDA YG BERTERUSAN SEHINGGA BERJAYA..

Anonymous said...

bukan semua juruteknik naik JA29 hanya yang ada diploma dan sijil sahaja bukan begitu pak omar

Anonymous said...

jangan risau..semua juruteknik akan naik JA29..

Anonymous said...

Naiknya bila. Tak naik-naik pun. Angan-angan mat jenin je lah juruteknik ni.